Logo Unii Europejskiej
Aktualności

Startują branżowe programy promocji. || PAIH

21 / 12 / 2017

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

- Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej. Jestem przekonany, że stoiska narodowe nie tylko znacząco wzbogacą ofertę PAIH, ale przede wszystkim zwiększą rozpoznawalność polskich produktów na świecie - podkreśla prezes Tomasz Pisula.

Na podstawie analiz trendów i potencjału wybranych rynków, Ministerstwo Rozwoju przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna. 6 grudnia 2017 r., w siedzibie PAIH, odbyła się konferencja inaugurująca branżowe programy promocji.

Rozwój innowacyjnych firm i ich ekspansja zagraniczna to jedne z kluczowych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Polscy przedsiębiorcy są bez wątpienia siłą napędową naszej gospodarki. Ich produkty odznaczają się bardzo wysoką jakością i innowacyjnością i mogą stać się flagowymi markami, pozytywnie kojarzonymi z naszym krajem. Dlatego wspólnie z Agencją prowadzimy działania, które mają na celu kompleksowe wsparcie branż perspektywicznych dla polskiego eksportu - mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

W założeniach Ministerstwa udział w programach promocji umożliwi przedsiębiorcom ekspansję na nowe perspektywiczne rynki pozaeunijne, często odległe i kosztowne, których ze względu na istniejące ryzyko oraz koszty przedsiębiorcy dotąd nie wybierali w swoich strategiach rozwoju. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne, które wzmocnią przekaz promocyjny.

Zadaniem PAIH na kolejne dwa lata sprawowania pieczy nad projektem, będzie organizacja stoisk targowych na 99 imprezach wystawienniczych w 23 krajach (61 w 2018 r. i 38 w 2019 r.), nawiązywanie kontaktów z każdą z dziewięciu branż oraz organizacja w Polsce misji przyjazdowych dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy. 

Mamy sygnał od biznesu, że wydarzenia, które wybrało Ministerstwo Rozwoju, należą do najbardziej prestiżowych na świecie, co rozbudza nasze nadzieje na sukces całego projektu. Warto też podkreślić, że przedsiębiorcy mogą wykorzystać stoisko narodowe jako miejsce spotkań B2B, na którym wyświetlą swoje filmy promocyjne czy udostępnią katalogi - nie mogą jednak korzystać z niego jako wystawcy, gdyż generalnym założeniem projektu jest promocja polskich branż jako całości, a nie konkretnych firm i marek - zaznacza Robert Zawadzki, szef zespołu realizującego w PAIH program Marka Polskiej Gospodarki - Brand. Dodaje, że projekt przewiduje również specjalne wyodrębnienie powierzchni na potrzeby prezentacji polskich regionów. 


Program zakłada również uruchomienie dziewięciu portali internetowych dedykowanej każdej branży, które będą dostępne w domenie trade.gov.pl. Pod tym samym adresem znajduje się zestawienie targów, na których Agencja zorganizuje stoiska narodowe.

Portale branżowe obsługiwane przez PAIH (w serwisie trade.gov.pl):

Przedsiębiorcy zainteresowani promocją swoich produktów i usług podczas targów mogą bezpłatnie zamieścić wizytówki w katalogu poprzez wypełnienie formularzy zgłoszeniowych dostępnych na każdym z portali branżowych.

Wsparcie działań promocyjnych dla przedsiębiorców będzie finansowane z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Źródło: https://www.paih.gov.pl/20171206/startuja_branzowe_programy_promocji#

Aktualności

Dobra komunikacja z otoczeniem biznesowym, samorządowym, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi, przedstawicielami mediów oraz mieszkańcami Tarnowa i regionu, wymaga stałego aktualizowania istotnych informacji. TKP S.A. na bieżąco informuje o wszystkich swoich działaniach mających znaczenie dla wyżej wymienionych środowisk.

Szanowni Państwo,

Zanim klikniesz „Przejdź do strony” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.
Klikając „Przejdź do strony” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych w całej Unii Europejskiej oraz ustandaryzowanie informacji kierowanych do klientów o ich prawach.

W związku z powyższym, w zakładce RODO na stronie http://www.tkp.com.pl/informacja-o-ochronie-danych-osobowych, znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Tarnowski Klaster Przemysłowy S.A. z siedzibą w Tarnowie (33-100) przy ul. Słowackiego 12 oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać. Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja